SeAnnY PhOTosHoP

butterfly..


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets

cutes ice-cream..YuMM!!! YuMMy!!

cutes ice-cream..YuMM!!! YuMMy!!


GOD BLESS U ALWAYZ...


Wednesday, May 6, 2009

LILIN VS BUNGA API



vs
Pada suatu hari, ada seorang Puteri yang di dalam dilema..Terpaksa memilih antara dua..Seorang Putera dan seorang Jejaka..

Maka, Si PuTeri meminta kedua2nya memberinya 1 barang yang boleh menerangi kegelapannyer..

Maka, keesokan harinya...Si Puteri mendapat 2 bungkusan. Selepas itu, Si PuTeri memilih Si Putera itu sebagai pilihan hatinya..NAK TAU TAK KENAPA Si PUTERI MEMILIH PUTERA TU??????

Si Puteri memilih Putra tu kerana ia telah memberikan sebatang lilin kepada Si Puteri ..LILIN itu ibarat DIrinya..Pada malamnya Si Puteri berada dalam kegelapan..Si Puteri telah memasang "Bunga Api" yang telah diberikan oleh JEJAKA tersebut..Cahaya nya indah tapi sayang ianya hanya untuk seketika...Tapi, cahaya LILIN walaupun cahayanya tak seindah bunga api...tapi cahaya nya mampu bersinar lama dan menerangi sepanjang kegelapan ....

Moral of STORY???&***%$#@@@.......
Cube anda kaitkan dangan hidup n hubungan anda...Jangan sia2kan dengan apa yang anda ada skarang..Sebagai manusia, jangan la kita menjadi terlalu tamak sehingga kita bisa kehilangan kesemuanya yang kita telah ada dan sedang ada..Jadilah kita seorg insan yang tahu bagaiman untuk bersyukur..Jangan kita cuba gapai apa yang kita sudah tau jawapannya n takkan pernah n tak mungkin menjadi milik kita...Hargailah apa yang anda ada hari ini untuk kebahagiaan masa kan datang..

3 comments:

fibocynno said...

wah2..ada makna 2

SeAnNy HotSpot CoRnEr said...

yup! bagi org yang tau untuk berfikir n mentafsir moral of story di sebalik citer lilin vs bunga api nih..

fibocynno said...

dlm siot makna crite nie